Tänkte planera klart turnéerna! SWEDISH (uppdaterad 28 juli)

PE2

Hej! Intresserad av ett spännande föredrag på din ort?
Jag ska ut och prata om samernas historia i allmänhet och ume- och sydsamernas i synnerhet. Och då handlar det om samerna ända till Dalsland och Vättern. Om etniska rensningar, utdöende skogssamer och armod och välstånd bland sockenlappar. Om moderna sedvanemål kring urminneshävd och uråldrig, historiskt belagd sedvana.
Denna vecka är min ambition att låsa huvuddragen i mina olika turnégrenar.

Johan_Tirén_Lappar_tillvaratagande_skjutna_renar

November och september finns ännu datum (helst jämna veckor!) till att åka åt lappländska hållet, ex Tärnaby, eller längre söderut mot Göteborg eller Skåne. Eller Norge.
Om du ännu missat att göra förfrågan, men vill göra förfrågan om ett föredrag:
Anmäl Ditt intresse genom att söka upp mitt facebookkonto och skriva där! https://www.facebook.com/profile.php?id=100009534637279
– Jag talar gärna i Norge också. Och Finland (på engelska)! Eller nästan var-som. Offerter utsändes i veckan!

Hälsningar Peter

  leem3

Kommentera

