Buerie aerede, Nöörje! Godmorgon, Jämtland-Härjedalen! – INTERREG: Samisk prosjekt 2016- i grenseregionen: Vill Ni vara med? – Söker aktörer!

Medaktörer sökes, projektpartners!

INTERREG: Synliggörande och stärkande av samisk kulturell och historisk identitet i grenseregionen: vilka är med?

Buerie aerede, Nöörje!

Nya samiska projektpartners sökes BÅDE i Nord-Tröndelag, Sör-Tröndelag och Hedmark på norska sidan och på svenska: i Dalarna, Härjedalen och/eller Jämtland för projekt om  identitetsskapande åtgärder bland samer; ex dokumentation, tillgängliggörande av kulturmiljöer och kunskapsöverföring!!
Jag tänker mig först en förstudie och sedan kanske ett flerårigt projekt.

Programteten i Interreg lyder alltså: ”Synliggörande och stärkande av kulturell och historisk identitet i grenseregionen” (här på ”svorska”)

Kontakta mig helst nu allra närmsta tiden!
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009534637279

Projektansökanstiden/Söknadsfrist går ut i slutet av november. 2016: ett halvårs förstudie.
Kontakta mig så förhandlar vi kring finansering och upplägg.

Jag tänker i detta skede kanske främst på Sameföreningar och Samebyar;
men även på museer, historielag, skolor, universitet!

Jag kommer att vara delaktig med mitt företag och min arbetskraft.

Välkomna att höra av er!

Peter

Inkommer senare med mer info om Interreg.
Obs! Nytt sedan kartan skapades, är att Västernorrland (där jag verkar) nu är en fullvärdig part i Nordens Gröna Bälte.

Kommentera

