När glöden har falnat…

Stoppa Vansinnet nu.

Annelie Nyströms ordförråd

… och tankarna har landat:
2015-10-23 23.40.41

I går natt när jag lämnade Sågarsvedets Sommarkoloni tillsammans med David, det yttre polisbefäl som jag skuggade denna natt, sa han: Det vi båda känner nu är ganska vanligt efter en stor brand; en känsla av tomhet; av att något är så definitivt. Ingen återvändo finns liksom.
Jag tänkte länge på det han sa medan vid rullade in mot Eskilstuna; utan blåljus, utan sirener, i lagstadgad hastighet. Jag tänker på det han sa även nu, när jag försöker blogga, och inser att jag inte tog en enda bild på vägen hem.
Jag, som hade så många frågor, så många tankar, så många idéer jag ville bolla med David den här natten. Jag satt också tyst.

Någonstans, strax innan Hällberga, for en tanke förbi. Några ord skapade av Verner von Heidenstam: ”Jag längtar marken, jag längtar stenarna, där barn jag lekt.”

Sågarsvedet före branden   2015-10-23 23.02.33

Nu ska jag genast förtydliga…

View original post 563 fler ord

Kommentera

