Samernas Historia på 45-60min! Boka in Din skola på Min vt-turné!

Samernas och sydsamernas historia
i skol-presentationers och aula-föreläsningars form.

INTERNATIONELLA SKOLOR! Gymnasier! GRUNDSKOLOR!
Tänkte turnera i:
Västernorrland, Jämtland. Södra Västerbotten.
Gävleborg, Dalarna.
Värmland, Örebro län, Västmanland, Sörmland.
Stockholms län och Uppsala län!
Ev delar av Västra Götaland! Hör av er för offert!
Längre avtal 2-5 dagar ger lågt per-föreläsningspris!
Längre än en vecka får vi förhandla kring!

KomVux! Folkhögskolor också!

1270819757441_2_orig
5afd0-ga_birgitta_jpg_191067dstyrnc3a4s.jpg

SouthSaamiHistory aviserar nytt koncept

2 000 år av samernas historia belyses.
Föreläser gör jag, Peter Ericson

Arbetstitel
Samerna i fyra länder, undanträngda i tvåtusen år
Sydsamisk historia från Ammarnäs till Vättern, nedslag 870-1900

Går igenom grundläggande aspekter.
Ger en BRA grund i samernas historia, som jag undervisat och föreläst om i olika former sedan 1995.

Kontakta mig för bokning:

https://www.facebook.com/people/Peter-Ericson/100009534637279

Peter

skii
styrnc3a4s.jpg

Kommentera

