HEMBYGDSFÖRENING? KULTURFÖRENINGAR.. ! Till era arrangemang i sommar! :)

Spelamansstämmor! Sameföreningar! Festivaler! ”Samedagar”!
Jag erbjuder mig att komma till er och i en föreläsning berätta om samernas historia
och samernas forna utbredning….. till Vänern, Vättern och södra Norge och hela Finland!

Hör av er å det snaraste!
Tfn 0729070058
mejl retepnoscire@hotmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009534637279
Prislista nedan!

OBS Social prissättning samt i sommar rabatterat, så
att tre bokade föreläsningar inom ett år ger en gratis.

Jag erbjuder också paket med kurser, som lämpligen anordnas ilag med flera arrangörer. Här ingår kvällsföreläsning, dagkurs och dagföreläsningar i skolaulor – under
ett par intensiva dygn kan vi nå 3-4-500 invånare i din kommun.

Peter Ericson
Historiker
Sakkunnig i diverse sedvanemål
Arbetar med samtliga norrländska länsmuseer
och med ett tiotal samebyar

SouthSaamiHistory
Enskild firma

FATMOMAKKEGrupporträtt av samer i Fatmomakke.
Nr 3: Ol- Jons Maria.
Nr 5: Axel Lars Lisa.
Nr 11: Sjul Jons Lisa.
Nr 12: Gunilla Gorik gift med
Sivert Gorik. Foto Vilhelmina fotoarkiv
Bild via https://henriksfjall.wordpress.com/museet/tvangsforflyttningen-av-samer/

 

 

PRISLISTA för ideella föreningar i sommar

Ordinarie pris annars:  7 900 SEK exkl moms, Ordinarie för förening 3 900 SEK exkl moms.

JUNI
Föreläsning 45-70 min exkl frågor 80-100 min total ………  2 300 SEK
Föreläsning 20-30 min exkl frågor 40-55 min total ………   2 100 SEK

JULI
Föreläsning 45-70 min exkl frågor 80-100 min total ………  2 400 SEK
Föreläsning 20-30 min exkl frågor 40-55 min total ………   2 200 SEK

AUG
Föreläsning
Föreläsning 45-70 min exkl frågor 80-100 min total ………  3 000 SEK
Föreläsning 20-30 min exkl frågor 40-55 min total ………   2 500 SEK

Kurspaket v 22 maj/juni (skynda boka isåfall!!) 5 – 6 000 SEK*
Kurspaket v 24 (början eller slutet!) aug 5 – 6 000 SEK*

Logi och milavgift kan tillkomma, samt moms med 25% tillkommer alltid.

* Extremt lågt pris, tillfället kommer garanterat aldrig igen!

Kommentera

